Milli Eğitim Temel Kanunu’nun 2. Maddesinde yer alan ‘Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek’ maddesinden yola çıkarak dezavantajlı grupların kimler olduğu ve devamsızlık yapan öğrencilerimizin engel durumu, aile yapısı, sağlık problemleri ve okula karşı ahlaki bakış açıları incelenmiştir. Bulunduğumuz bölgede öğrencilerimizin okuldan uzak ve okula karşı önyargılı oldukları tespit edildi. Tespit edilen öğrencilerin eğitime dahil edilmesi için plan ve programların olduğu bir proje oluşturuldu.
Veli ziyaretleri sonucunda öğrencilerimizi okuldaki sosyal faaliyetlere katarak okulla bağ kurmalarını sağlayıp önyargılarını kırmayı hedefledik. Etkinliklerimizde yer alan öğrencilerimizin özgüveni gelişmekle beraber okula karşı olumsuz duyguları da azaldı. Böylelikle okula ve derslere karşı olumlu bir bakış açısı kazanan öğrencilerimizin ders başarısı da olumlu yönde etkilendi.
Velilerimizi ziyaret ederek hazırlamış olduğumuz projeden bahsettik. O ay hangi etkinlik yapıldıysa evde de ailenin desteklenmesi istendi. Velilerimizle daha etkili iletişim kurabilme ve kendimizi anlatabilme adına etkinliklerde kullanacağımız materyaller gösterilerek amacımızı ifade etmeye çalıştık.
Projemiz dört aşamada gerçekleştirildi.
İlk aşama olarak öğretmen kazandırılması gereken ahlaki unsurları belirledi.
İkinci aşama olarak öğretmenler gönüllü olarak mesai saatleri dışında birebir öğrencilerle görüşüp etkinliklerin hazırlanmasını sağladı. Öğretmen öğrenciler ile birebir ilgilenerek etkinlikler sayesinde sosyalleşmesiyle çocuğun dezavantajlı olduğu durumlar en aza indirilmeye çalışıldı.
Üçüncü aşama olarak öğrenciler okuludaki etkinliklere dahil edildi. Öğrencilerimize neler yapacakları anlatılarak plan ve program verilip uygulamaları istendi. Çocukların dezavantajlı olan durumu en aza indirilmesi için aile ile birlikte işbirliği yapılarak etkinlikler süresince okula devamının sağlanması konusunda hassasiyet göstermelerinin ne kadar önemli olduğu velilere açıklandı.
Dördüncü aşama olarak sınıflarımızda belirlenen köşeler ve okulumuzda belirlenen ‘Ramazan Koridoru’ etkinlikler ve süslerle öğretmenlerin yardımıyla öğrenciler tarafından hazırlandı. Devamında beraber yapılacak olan etkinliklerimiz okulumuzda belirlenen Belirli Günler ve Haftalar çizelgesi ile dini bayramlarımızı da ekleyerek sene sonuna kadar devam edecektir.
Ramazan Ayı Hazırlıkları
Erzak Kolisi Hazırlıkları
Evde Ders Çalışırken Ailenin Takibi
Aileyle Beraber Sabrı Öğrenmek İçin Turşu Etkinliği
12 Mart İstiklal Marşı’nın Kabulü
18 Mart Çanakkale Zaferi
Ramazan Bayramı
7-11 Nisan Şanlıurfa’nın Kurtuluşu
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı
Mayıs Ayının 2. Pazarı Anneler Günü
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı
29 Nisan İstanbul’un Fethi
Kurban Bayramı
Tüm bu çalışmalar okula karşı önyargılı olup okulla bağ kuramayan dezavantajlı öğrencilerin etkin bir şekilde okulda aktif olması sağlanarak devamsızlık durumunun önüne geçti.