Bilinçli Çocuk Güvenli Gelecek (BÇGG)

Bilinçli Çocuk Güvenli Gelecek (BÇGG)

Bu proje, öğrencilerin çok boyutlu farkındalık ve bilinç kazanımını desteklemek amacıyla geliştirilmiştir. 21. yüzyılın hızla değişen dünyasında bireylerin yalnızca akademik başarıya değil; aynı zamanda toplumsal sorumluluk, çevresel duyarlılık, dijital yeterlilik ve sosyal beceriler gibi alanlarda da donanımlı olması gerekmektedir. Bu doğrultuda Bilinçli Çocuk Güvenli Gelecek (BÇGG)” projesi, öğrencilerin bireysel ve toplumsal gelişimlerini destekleyecek tematik bilinçlendirme çalışmaları ile onları geleceğe daha güçlü ve sorumlu bireyler olarak hazırlamayı amaçlamaktadır. Uygulamamız bu sene ile sınırlı kalmayıp 2025-2026 eğitim öğretim yılını da kapsamaktadır.

07.05.2025 72

Proje, aşağıdaki temalara yönelik bilinçlendirme etkinlikleri içerir:

Çevresel Bilinç: Geri dönüşüm, israfın zararları, doğa sevgisi ve çevre dostu yaşam.

Sosyal Bilinç: Sorumluluk, empati, toplumsal değerler, gönüllülük bilinci.

Dijital ve Medya Bilinci: Dijital okuryazarlık, güvenlik, medya okuryazarlığı, reklamların etkisi.

Sağlık Bilinci: Hijyen, sağlıklı beslenme, ruhsal-duygusal sağlık, zararlı alışkanlıklar.

Eğitim ve Zaman Yönetimi: Verimli ders çalışma, zamanı etkili kullanma, planlama alışkanlığı.

Finansal Farkındalık ve Tüketim Bilinci: İhtiyaç–istek ayrımı, tasarruf, bilinçli tüketim.

Eleştirel Düşünme Bilinci: Problem çözme, yeni fikir üretme, yaratıcı tasarımlar.

 

Her etkinlikte izlediğimiz ve bundan sonraki etkinliklerimizde de izlemeye devam edeceğimiz aşamalar:

1. Farkındalık Oluşturma (Hazırlık Aşaması):

Konuyla ilgili kısa videolar, hikâyeler, sunumlar ve sınıf içi sohbetlerle öğrencilerin ilgisi çekilir.

“Neden bilinçli olmalıyız?” “Bilinçli bir birey nasıl davranır?” “Geri dönüşüm nedir?”, “İsraf ne demektir?”, gibi sorularla öğrencilerin ön bilgileri ölçülür.

Anket veya küçük etkinliklerle öğrencilerin bilinç düzeyleri belirlenir.

2. Bilgilendirme ve Öğrenme (Eğitim Aşaması):

Her konu başlığı için ders içerikleri, görsel materyaller ve gerçek yaşam örnekleriyle bilgilendirme yapılır.

Posterler, kitapçıklar, animasyonlar kullanılarak kalıcı öğrenme hedeflenir.

Konu bazlı çalışmalar yapılır.

3. Uygulama ve Pekiştirme (Etkinlik Aşaması):

Öğrenciler görev alır: Geri dönüşüm materyalleri hazırlama, atık ayrıştırma, afiş hazırlama, sınıf içi gözlem yapma gibi sorumluluklar verilir.

Geri dönüştürülebilir materyallerle ürün tasarımı, israfı önleyici öneri panosu, aileyle yapılacak görevler gibi uygulamalar yapılır.

Drama, oyun ve proje sunumlarıyla öğrendikleri pekiştirilir.

4. Paylaşım ve Değerlendirme (Sunum Aşaması):

Öğrenciler hazırladıkları ürünleri veya öğrendiklerini arkadaşlarına, diğer sınıflara ya da velilere sunar.

Sergi, pano ya da okul içi sunumlarla toplulukla paylaşım sağlanır.

Günlükler, anketler ve gözlem formlarıyla süreç değerlendirilir.

5. Sürdürülebilirlik ve Takip (Kalıcılaştırma Aşaması):

Kazanımların davranışa dönüşmesi için sınıf rutinlerine küçük uygulamalar eklenir (çöp ayrıştırma, israf takibi gibi).

Belirli periyotlarda tekrar etkinliklerle farkındalık canlı tutulur.

Proje sonucunda hazırlanan tüm çalışmalar ile Bilinçli Çocuk Güvenli Gelecek (BÇGG)” sergisi açılacaktır.

 

Projenin değerlendirme süreci anketler, öğrenci günlükleri ve öğretmen gözlem formları aracılığıyla yapılacaktır. Bu sayede proje öncesi ve sonrası bilinç düzeyindeki gelişmeler izlenebilir hale getirilecektir. Proje sonunda, her öğrenci en az 10 bilinç alanında kazanım elde etmiş olacak ve bu kazanımları davranışa dönüştürmeye yönelik adımlar atmış olacaktır.

Bu proje ile öğrencilerin yalnızca bilgi edinmesi değil; aynı zamanda davranış, tutum ve değer kazanması amaçlanmaktadır. Bilinçli bir neslin inşası, daha sorumlu bireylerin, daha yaşanabilir bir dünyanın ve daha güçlü bir toplumun temelidir. Bilinçli Çocuk Güvenli Gelecek (BÇGG)” projesi bu yönde atılmış önemli ve sürdürülebilir bir eğitim adımıdır.

07-05-202507-05-202507-05-202507-05-202507-05-202507-05-202507-05-202507-05-202507-05-202507-05-2025